Nionde augusti...

publicerat i Träning och kost;
Goddagens kära vänner!
 
Idag har bjudit på en blandad kompott av händelser. Gick upp 06.00 prick(mja, snoozade till 06.10) och tog en PW på en timme. Lyssnade under tiden på komikern Marika Carlssons sommarprogram. Sjukt bra, ännu ett tips på bra podradio. Hon berättar i programmet om "återresan" till Etiopien som hon hon blev adopterad till Sverige från. Så otroligt bra blanding av humor och djupt allvar. Skrattade högt flera gånger och fällde nästan en tår ibland, tur att jag inte mötte någon på min Pw, de skulle trott jag var knäpp!
 
Efter Pw var det bara in, duscha och äta frukost med la familia. Eftersom frukost är dagens tema i fotoutmaningen passar jag på att kasta in bilderna direkt här. :-)
 
- Ett gröttroll -
- Havre, dinkel och råggröt med nektarin och mjölk. Äggmacka på wasa sport. -
- En arbetande man bör grunda med rejäl frukost -
 
1. Dagen... | 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av trädgården... | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12. Längs vägen... | 13. Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje |
 

På eftermiddagen åkte vi till Öregrund för att träffa lite släktingar till M, släkt till Adison med för den delen, från Härnösand. Käkade lite "lunchmiddag" och strosade runt. Efter käket åkte vi hem till oss för att fika. I sällskapet finns en liten pojke på 4 år som A blev dunderförtjust i! Han blev så ledsen när de var tvugna att åka hem.
Tur att vi kunde kolla lite på Pippi så försvann sorgen efter att lekkamraten åkt hem.
Jättekul var det att ni var här, tack för en trevlig eftermiddag!
 
Nu ska jag lyssna på en webbkurs inom forever. Sen blir det nog sängen, fast först ett litet magprogram såklart:-)
 
Kram Emy
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Carolin:

Låter som en bra dag!
Synd bara att vi inte fick träffa släkten från Hörnösand men det kommer ju en sommar till...

Svar: Ni skulle hängt med idag såklart Carolin!:-) Klart ni skulle varit välkomna om ni hade velat det! puss å kram<3
Emy Selander

2:a kommentar, skriven , av Carolin:

Låter som en bra dag!
Synd bara att vi inte fick träffa släkten från Hörnösand men det kommer ju en sommar till...

Kommentera inlägget här :