"Hon kommer den varma, med ljuset hit..

publicerat i Juletid, Livet jag lever;
hon kommer med hälsning om juuuleefriiid, hon kommer med ljus i sin krooona!" Det var ett stycke ur en luciasång. Eftersom det är den 13 december och alltså luciadagen så tyckte jag det var passande.
 Lite så jag vill beskriva dagens besök hos psykologen, det gav mig hopp om lite julefrid. Hon var helt fantastisk, jag kommer helt klart att fortsätta gå hos henne för "samtalsstöd" som det så fint heter.
 
Jag kände mig nästan lite "nyduschad" när jag åkte från psykologen. Ni vet, känslan när man precis duschat, man känner sig så ren. Så känner jag efter att ha fått prata, lite renare på något vis. Det kanske låter heltokigt men ni kanske ändå kan förstå vad det är jag försöker förmedla? Vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan. Lättnad kanske är en enklare beskrivning? Fast, ordet lättnad räcker liksom inte till på något vis.
 Jag vet att jag har en lång bit kvar innan jag är "färdig" men som sagt, hoppet finns ju i alla fall.
 
Jag säger det igen, om du känner att du mår dåligt eller bara har tankar som känns för stora att hantera: Sök hjälp. Det är inte läskigt, när man väl har kommit in och satt sig ned. Det känns bara skönt.
 
Just nu håller M på att sätta upp lite hyllor i Adrians rum, som kanske äntligen blir färdigt! Har haft det som projekt sen i sommras men ibland kommer liksom livet emellan när man renoverar. Dessutom är det ju inte jag som gör särskilt mycket i rummet, mest experten som pysslar. Men fint kommer det bli. Längtar efter att få göra riktigt fint där inne!
 
- Så här söt är man när det ska bakas pepparkakor -

Försöker sammanställa det sista inför julen. Vad mer ska man baka? Vilka julklappar är kvar? Ni vet, allt sånt där som man försöker att inte glömma. Men varje år känns det som jag ändå gjort "för lite". Konstigt va? Eller känner någon igen sig?
 
- Baka, baka liten kaka -
 

Nu har jag inte mycket mer att säga än godnatt! Är dödstrött efter idag.
Sov så gott.
Kram
/Emy

Kommentera inlägget här :