Söndag, igen!

publicerat i Livet jag lever;

Veckorna går så fort och det är söndag igen. Samtidigt som jag vill att våren ska komma så fort som möjligt, är så trött på snö och kallt nu, så vill jag nästan stanna tiden så man hinner med allt man vill göra! Känns som allt rullar på i så rask takt att inget hinns med, man bara hänger på och försöker göra allt så bra som möjligt under tiden. Allt blir lite provisoriskt! Men det är väl bara acceptera att det alltid kommer vara så, tiden är alltid lite snabbare än en själv.

Just nu ligger jag i sängen och skriver, det är bra med blogg via mobilen ibland! Jag ska snart gå upp och börja med att göra en tacopaj som vi ska äta till lunch idag när Carolin, Wille och lilla Emanuel kommer till oss! Oj vad vi längtar!

Adrian ser fram emot en träff med sin kusin och igår försökte jag på nytt förklara att det ligger en liten bebis i Carolins mage, nu verkade han faktiskt förstå det lite mer än vad han gjort tidigare. Jag tror att Adrian kommer tycka det är så mysigt med en liten bebis i april, eftersom han älskar småknoddar menar jag!

Tacopajen jag ska göra är en gammal favorit som hänger med sen länge.
• Gör en pajdeg, vilken som helst.
• Stek köttfärs och ha i tacokrydda, ganska mycket. Blanda även i en burk salsa så den blir lite extra krämig.
• Tryck ut pajdegen i en fin form. Förgrädda gärna i ca 10 min.
• Häll i köttfärsen.
• Blanda 2 burkar crème fraise och riven ost. Bred ut över köttfärsen.
• Skiva tomat och lägg ut lite snyggt ovanpå crème fraise täcket.
• Strö över lite mer ost.
• Grädda i ugnen 200 C till osten får fin färg.
• Servera med nachochips och sallad.

Vi hörs snart igen!
Kram
/Emy

Kommentera inlägget här :