Sjunde augusti..

publicerat i
Igår var vi på Raggarö och firade M:s farmor som nyligen fyllt 75 år. Jag och Adison blev kvar när de andra åkt för att spela golf och äta middag. Vi blev bjudna på lite god paj och Adrian fick titta på Gammelfarfars traktorer. Gammelfarfar är nu en av favoriterna så klart! A gick runt här hemma igår kväll och pratade om gammelfarfar och traktorerna, så sött när han säger " gammalfarfar".
 
 Idag har det varit enormt regnigt här i Söderby skogarna, kanske någon annanstans också?
M har varit med sin kompis F uppe på taket och tagit ned gammalt tegel eftersom M ska lägga om taket. Tyckte faktiskt riktigt synd om stackarna när de gick uppe på taket i spöregnet. Jag och lilleman hängde inne vi, tittade lite på bamse m.m. Jag skulle ha bakat kakor att lägga i frysen, ifall man får oväntat besök någon dag(ekar tomt på fika där, bara en massa köttfärs, bröd och fisk. Inget man vill bjuda fikagäster på va?), men det blev aldrig av. Sen kom mina fina tjejer Linnéa och Wilma hit på regnhäng! Vi gjorde absolut inget alls mer än att mysa. Men det är bra skönt regniga dagar som denna.
 
 
- "Misa Bäbis", som Adrian säger när han vill gosa med Wilma -
 
 
Nu på kvällskvisten har jag tagit en timmes PW, skönt att vara igång igen. Även gjort mitt magprogram två gånger om, nöjd tjej som sitter i tv-soffan och skriver kan jag lova!
 
 
Så till dagens fotoutmaning, tema: En hörna av trädgården

Finns många mysiga hörn(och många mindre mysiga också för den delen!) i vår trädgård. 
Valt en bild från förra sommaren när jag, Adrian och min mamma låg i trädgården och latade oss. Det är väldigt mycket växtlighet i trädgården och mycket av det är vildvuxet, men det är charmigt tycker jag. Det här fotot har min pappa tagit genom grindarna från hans grusplan framför huset.
 
 
1. Dagen... | 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av trädgården... | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12. Längs vägen... | 13. Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje |
 
Kram
/ Emy

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

SÅÅÅÅ fina bebisar vi har :)! <3

Svar: Ja, visst har vi! Lyckligt lottade:-)<3
Emy Selander

Kommentera inlägget här :