UKK och en fin måndag.

publicerat i Livet jag lever;
Helgen som passerade har varit helt suverän! I lördags var jag med min mamma, Adrian & systersonen Alex och såg en föreställning på Uppsala Konsert & Kongress. Kalas hos Maja Gräddnos hette föreställningen.
Pojkarna fick det i julklapp av mormor. Jag kan väl inte påstå att de tyckte det var jätteroligt, det blev lite långt med 45 minuter av sång och dans. Men jag tror att det är väldigt nyttigt för de små att vara med om sådana saker. Finns så mycket runt omkring också, köa till garderob, åka rulltrappa, visa biljett m.m. Så det var nog uppskattat ändå. Och vi fick se lite dansmoves av killarna några gånger!
- Lillskrutt på UKK -

Efteråt åkte vi hem till mamma och intog lite middag tillsammand med min syster Nina, hennes sambo & hans två döttrar. Efteråt blev det lördagsgodis, enormt uppskattat förstås.
 
Jag och Adrian åkte hem vid 18-tiden. När vi kom hem lämnade jag Adrian med hans far och sedan åkte jag på lite "tjejkalas". Vi firade Jessica och Stina som nyligen fyllt 22 år. Vi hade en jättebra kväll med spel, snacks, vin och dans. Vi åkte hem vid halv 2 tror jag.
 
- En del av inredningen i Adrians nya rum, snygga bilar från brio -

Igår, söndag, på eftermiddagen åkte vi hem till Adrians farmor och åt middag tillsammans med Carolin, Emanuel och William. Åkte sedan till Gimo för att se alla fina knutgubbar. Thomas och hans gäng hade gjort pepparkakshus och klätt ut sig till bagare och pepparkaksgubbar. Det var så fint! Jag fattar inte hur de kan bygga så häftiga grejer. Adrian tyckte dock det var lite läskigt med alla gubbar så vi åkte hem efter bara en halvtimme.
 
- Ännu mer från brio -

Idag har Karin, Livia och Ivar varit här. Livia och Adrian går på samma avdelning på dagis och jag och Karin har umgåtts sedan de var väldigt små. Men trots det så kan de inte hålla sams! Eller Livia kan nog hålla sams, värre med Adrian. Han bråkar och buffar på henne hela tiden. Men förhoppningsvis är det bättre redan till nästa gång. Det brukar variera väldigt det där!
Jag och Karin bestämde att vi ska försöka ha en barnfri date inom en snar framtid. Så kan man prata ordentligt om allt det där man annars inte hinner med mellan blöjbyten, matningar och bråk!
 
- Skruttis ute i snön -
 
Nu ska jag snart väcka lillskrutt som ligger och sover än. Ganska skönt med lite tyst och lugnt faktiskt. Fast det är ju väldans roligt när han är vaken också såklart! Och ikväll ska jag på vattenmix på frösan för första gången, det blir nog roligt. Skönt att röra lite på sig i vatten. Mattias sa att då blir det väl du och pensionärerna, jag det kanske det blir men det skiter jag fullkomligt i, bara så ni vet.
 
Ha en fortsatt härlig måndag!
Kram
/Emy
 
 

Kommentera inlägget här :