Drömmen blir sann!

publicerat i septemberbebis;
För några dagar sen gjorde vi det officiellt, vi ska äntligen få ett litet syskon till Adrian! 20 september är det lilla pyret beräknat att komma till världen.
Jag bestämde mig på nyårsafton 2012(och det skrev jag även här på bloggen) att om jag är gravid när 2013 är slut så är jag nöjd, jag tänker inte fokusera på när mensen ska komma varje månad. Morgonen tio dagar senare stod jag med ett positivt graviditetstest i handen. Jag trodde verkligen inte att det var sant, hela jag bara skakade! Jag kunde inte förstå att det vi har längtat efter så mycket faktiskt skedde på riktigt. Inte i en dröm utan i vårt, lite halvstökiga, badrum. Jag sprang till Mattias i sovrummet och berättade nyheten och han blev såklart superglad!
Sedan följde många och långa veckor av nervositet för att något skulle vara fel igen. 18 mars var vi på KUB-undersökning och ultraljudet tillsammans med blodprover visade inga konstigheter alls med den här bebisen. Än finns lite oro kvar men den är helt klart mycket mindre efter ultraljudet och vi kan vara lyckliga "på riktigt" över att det ska bli en till kotte i vår familj.
Det känns verkligen som att livet ler mot oss just nu och jag är så lycklig!
 
Till alla er som kämpar varje dag och längtar efter ett barn: Ge inte upp, en dag händer det och då är det värt alla tårar som fallit varje månad!<3
 
- Lilla "räkan", som vi längtar efter dig<3 -

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Carolin:

Ja så är det verkligen,man ska bane mig inte ge upp! Efter regn kommer solsken.
Du är så obeskrivligt efterlängtad (inte bara utav dina föräldrar utan utav många runt omkring) du lilla lilla "räka"
Kramar från fastern

Svar: <3
Emy

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Ja du Emy, livet tar sina egna vägar och just nu ler l yckan och glädjen mot er ige.. Jag tror att det svåra du gått igenom har gjort dig klok och ödmjuk. Du har dessutom fått en del verktyg som du kommer att ha nytta av resten av livet. Längtar efter er nu! Helgen 27-28 april kommer Robin och Lina. Finns det chans att ni kan komma då, någon av dagarna vore det kanon. Tror jag ska fixa till smarriga amerikanska hamburgare då (och veg till Lina). Low carb hamburgers är jättegoda, de är utan bröd och inlindade i ett isbergssalladsblad. Finns visst på Max i Sverige men jag har aldrig sett! Puss och kram mamma
Kan vi skypa i helgen som kommer?

Kommentera inlägget här :