Semester!

publicerat i
Nu har jag äntligen semester, känns så jäkla bra! Vara ledig nästan hela sommaren, jag ska jobba en sväng imorgon och på tisdag i och för sig men det räknas nästan inte! För egentligen har jag semester, min första dessutom.

Tänkte att jag slänger in en bild från i onsdags när vi träffade lilla Wilma och lilla Aron, den sistnämndes foton var så suddiga att jag får visa honom när jag tagit fler bilder vid senare tillfälle!


- Jag, underbara lilla Wilma och busiga Adrian -

För övrigt har det varit en bra helg, igår jobbade jag halva dagen sen när jag kom hem var Carolin, William och lilla Emanuel(Fast så liten är han faktiskt inte längre!!) här. Vi hade en jättemysig eftermiddag och kväll. Jag och Carro tog en promenad till sundsboden där jag köpte en fin skylt till vår toalettdörr. Carro var lite mindre självisk och köpte en liten gosedjurs-ko till Adrian, som han tyckte om att sova med senare på kvällen, och Emanuel fick ett mysigt gosedjurs-lamm:-) När vi gick hem från sundsboden regnade det utav bara sjutton men vi tog oss hem i alla fall! Vid hemkomsten stod middagen på bordet(i princip). Sen blev det lek med barnen och vi kollade en sväng på Sunes sommar, riktig nostalgitripp! Våra små söta barn ville inte riktigt sova så som vi hade tänkt(läs: svinigt trötta men vägrade somna och var därför på lite halvbra humör). Tur att de är så nedrans söta mellan varven att det inte gör så mycket när de inte vill träffa John Blund;-)
Så familjen Högfeldt/Andersson begav sig hemåt så de små kunde sova istället för att trissa upp varandra.


- Så sjukt söt , finaste Emanuel -

Idag, söndag har vi tagit det relativt lugnt. Vi tog en promenad runt Bolka och tittade på traktorer, kor och hästar m.m. På eftermiddagen/kvällen fick jag och Mattias ett städryck och har rensat ut nästan allt ur vårt så kallade "skräprum", där vi bara har slängt in all skit tidigare. Men nu ska där bli kontor/extra gästrum. Ska bli skönt att få in alla papper och pärmar där istället för i vardagsrummet. Nu innan det blev dags för sängen gjorde jag mitt magprogram, börjar redan märka resultat på magmusklerna! Och det känns ju superkul, efter bara 1 vecka med magprogrammet också!
Nu känns sängen lockande men få se om jag lyckas somna...


Det är nämligen fullt liv inne i sovrummet, för här har Lisa(katten alltså) sina tre små ungar. Det är så kul att bara sitta och titta på dem och deras små upptåg. Lyckades faktiskt ta lite bilder på dom idag, inte det lättaste men har man tålamod så lönar det sig. Vet inte riktigt hur jag ska kunna ge bort dessa små sötnosar men fem katter är lite väl mycket kanske! Det bästa jag kan göra är att se till att de kommer till bra hem i alla fall. Men tur att hela sommaren ska passera innan det är dags:-)






- världens sötaste små kissemissar -

Hoppas ni haft en bra helg allihop! Och har ni inte det så är det bara att säga som Carolin:
- Ny vecka, nya möjligheter!:-)

Kram & godnatt

/Emy




Kommentera inlägget här :