Det är visst nån som är tillbaka..

publicerat i
Nu var det över en vecka sen jag gjorde ett inlägg! Ursäkta mig söta vänner, men det har varit fullt upp med midsommar och semester(datorn prioriteras alltså inte).
 
Som sagt har det ju varit midsommar, vi hade en jättehärlig midsommarhelg men med ett lite tråkigt slut!
Midsommarafton spenderades ute hos Mattias pappa på Raggarö, har nu blivit lite tradition att vara där på just midsommarafton. Det här med midsommarstång och dans var det vid "lokalen" på Raggarö, dit kommer de flesta fastboende och sommargäster för att umgås, dansa och fika lite gott! 
 
- Adrian hjälper till med midsommarstången -
 
- Dans kring stången med favoriten Stina -
 
- Vår lilla familj -
 
 
Efter midsommarstången begav vi oss hem till näsudden, som det heter så tjusigt där Mattias är uppväxt(paradiset på jorden kan man lugnt säga!), för lite sillunch. Vi firade även Marie, M:s pappas sambos dotter(blev det krångligt?), som hade gjort en jättefin och jättestor(!) jordgubbstårta.
 
På kvällen blev det häng nere på bryggan och en liten båttur då vi skjutsade hem M:s farmor och farfar.
Adrian älskar att åka båt och så fick han "köra" lite också med farfar.
 
- Mys på bryggan hos farfar -
 
- Köra båt med farfar är det roligaste som finns! -
 
- Carolin & Mattias -
 

På midsommardagen tog vi det lugnt, jag och Carolin tog en långpromenad i regnet(!). Och efter lunch åkte grabbarna(Mattias och William) iväg och spelade lite golf med ett annat gäng som skulle ut på kvällen.
Jag och Carolin började göra oss i ordning för en utekväll då Carl-Emil och Ewa skulle vara barnvakt åt småkillarna. Blev ett och annat glas vin under tiden vi gjorde oss vackra!
Det blev en superrolig kväll, vi åkte sunnan med ett ganska stort gäng till Öregrund och hummelgrund. Och jag ska inte påstå att min hjärna var nykter nånstans, lite sådär att man skäms för sig själv! Det jag menade med tråkigt slut var att när vi var på hummelgrund ramlade jag och slog i huvudet ganska rejält. Det resulterade i att jag inte kunde prata ordentligt, allt blev bara grötigt och ohörbart. Först trodde nog vakterna och polisen att jag var så rejält berusad att jag inte kunde prata så de tänkte nog att jag inte skulle vara kvar på hummelgrund men sedan förstod de att jag hade slagit i huvudet och det blev istället ambulans prio 1 in till Uppsala. Det var verkligen obehagligt att inte kunna göra sig förstådd och det enda jag kunde tänka på var Adrian. Jag trodde inte att jag skulle dö men jag trodde att nu kommer jag prata såhär i resten av mitt liv! 
Men som tur var visade det inget på rötngen och allt blev bra, hjärnan hade bara fåttt sig en "chock". 
Fast det känns ju sådär att vakna upp på akuten i Uppsala vid 4 på morgonen. Men vi kom hem ordentligt med taxi och lade oss och sov här hemma i Söderby. På eftermiddagen skjutsade min pappa ut oss till Raggarö för att hämta Adrian och bilen. Carolin, William och Emanuel var där fortfarande och det var skönt att äta och prata lite med dom om gårdagen! Så helgen slutade tillslut bra ändå:-)
 
- Lilla fina Emanuel, en riktig gladis! -
 

I veckan har jag och Adrian tagit dagen som den kommer för det mesta och hälsat på lite här och var!
Ikväll kommer några tjejer hit och sedan ska vi ha en aloe vera "må bra stund". Jag ska nämligen bli åteförsäljare  av "forever living products". Eftersom jag själv dricker aloe vera varje morgon och både tvättar mig och smörjer in mig med aloe vera produkter känns det helt rätt att börja sälja själv!
 
Mattias syster med familj kommer också ikväll, de stannar över natten och så ska vi gå på bakluckan imorgon!
 
Vi hörs snart igen, jag ska bli bättre på att uppdatera bloggen!
 
Kram
/ Emy
 

 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Carolin:

Tack gode gud för att det gick bra med ditt huvud! När såna saker händer,det är då man verkligen förstår hur viktig och betydelsefull någon är,i detta fallet du Emy! Jag blev väldigt rädd,tur att det gick så bra trotts allt!
Stor kram och du,vilken fin blogg! Tack för en fin midsommar! Vi ses ikväll!! =)

Kommentera inlägget här :