Äntligen fredag

publicerat i Träning och kost;
Äntligen fredag som sagt! Jag har längtat så efter en helt ledig helg, ska försöka ta vara på den på bästa sätt.
Bakluckan(det viktigaste) imorgon är spikat, vad vi hittar på efter det får vi se.
Det absolut bästa av allt är att den här helgen kommer antagligen 2 fantastiska nyheter nå mina öron, vad det är för härliga nyheter berättar jag lite längre fram i helgen. Men vissa av er kan nog lista ut det ganska lätt.
En bra helg blir det nog i alla fall!<3

Dags för en uppdatering av dagens kost och träning

Dagens matsedel:
  • Frukost: Havregrynsgröt m. linfrö och mjölk. ½ grapefrukt, 1½ ägg + aloe vera & omega-3 kapslar
  • Mellanmål 1: Keso med blåbär
  • Lunch: Grekiska köttbullar och sparris
  • Mellanmål 2: Mellanmålsmuffins(dom är så sjukt goda!)
  • Middag: Ugnsbakad lax med sötpotatis, vitkål och sås på kesella & salladskrydda
Dagens träning:

  • Power walk 1 timme, innan frukost
  • "Basprogrammet" som jag fått av Olga Rönnberg på mammafitness
  • "Magprogrammet" även det av ovanstående

Jag återkommer om det blev någon träningvärk imorgon;-)

Sist men inte minst:

Veckans mått och vikt
(väger och mäter mig varje fredag morgon)

Vikt: 67,4 kg(förra veckan 68,1 kg)
Midjemått: 73 cm(förra veckan 74 cm)
Stuss: 100 cm(förra veckan 100 cm)
Lår: 60 cm(förra veckan 61 cm)
Överarm: 30 cm(förra veckan 31 cm)

Det går neråt i både vikt och mått(förutom på den där jädra rumpan såklart!)
Känns bra!

Kram på er och ha en mysig helg!

/Emy


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linnéa:

MEN DUKTIG TJEJ!!!

de där midjemåttet på 73 är ja bra avis på.. till skillnad från mitt på 130 ;).

guuud vad vi ska pw sen när bebbe är ute!!

<3

2:a kommentar, skriven , av Emy:

tackar tackar!:-) Ja, klart vi ska! Bränna fett;-) hihi<3<3

Kommentera inlägget här :