Vikt och mått igen då..

publicerat i Träning och kost;
Ve och fasa! Riktigt missnöjd med veckans resultat. Men här är den bittra sanningen:
 
Vikt: 66,1 kg(66,1 kg)
Midjemått: 69 cm(70 cm)
Stuss:96 cm(97 cm)
Lår: 58 cm(58 cm)
Överarm:29 cm(29,5 cm)
 
Så här kan det gå när motivationen inte är på topp och det slinker ned en och annan godsak! Jag följer "huvudmålen" precis som jag ska men det är de där förbaskade frestelserna överallt! Faller för trycket. En kaka kan väl inte skada? Gah! Jag blir galen på mig själv: "Kontroll kvinna!" vill mitt inre skrika när händerna sträcker sig efter den där lilla godisbiten!
Men händerna gör vad de vill, munnen vill ha en smakupplevelse, hjärnan hänger på.
 
Undrar hur resultaten blir nästa gång, efter en veckas semester på Gotland?
 
Jag måste göra som min kompis Linnéa och sätta upp något slags mål, inte bara viktmässigt utan belöning för allt jobb under vägen! Målvikten just nu är 60 kg! Det borde gå, 6 kilo till bort från denna kropp kan inte vara ett problem. Sedan är det vad man ska göra under vägen för att sporras lite extra? Vad längtar jag efter? Vad får mitt belöningssystem att gå igång?
Har ni några förslag på bra saker?
Jag får allt ta mig en funderare och återkomma när jag tänkt klart.
 
Ni som läser, jag behöver er! Var inte rädda att lämna en kommentar, peppande som kritisk!
Imorgon är nog mitt självförtroende lite bättre förhoppningsvis och jag tycker inte att en stillastående vikt är det värsta som finns, men idag är det verkligheten och då får det vara så!
 
- Detta kanske kan vara en sporre, att komma i balklänningen? Då vägde jag ca 57 kg och var relativt nöjd med mig själv och mitt utseende-
 

Kram!
/ Emy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linnea:

är det bara jag eller ser du typ smalare ut nu än på balkortet?!
jag tycker så iallafall! Kom ihåg att muskler väger mer än fett bara!<3 de försöker jag påminna mig själv om oxå!
tycker inte du ska vara missnöjd med resultaten, de gick ju minus iallafall!
och de är OK att unna sig på semester! Om man bara kör på strikt och stenhårt tappar man orken och lusten en dag tror jag.. om du unnar dig lite ena veckan kör du på hårdare nästa! :)
WE CAN DO THIS! <3
trösta dig med att du bara har 6 kg kvar till din målvikt medan jag har 30....!

PUSS bästis! <3 finns här om du behöver ringa för att spy galla över dåliga resultat eller dålig motivation! (eller annat oxå såklart!)

Svar: Du är fin du Linnéa!!<3 Klart vi ska klara det här! Du ska se att de där 30 kg bara kommer RASA av!:D
Emy Selander

Kommentera inlägget här :