Sommarmys och feber

publicerat i
Den här veckan har Mattias startat sin semester vilket känns kanon, få mysa bara vi 3!
Dock hoppade jag ju in och jobbade måndag och onsdag, men så kan det vara ibland! Mattias och Adrian var då ute på Raggarö hos M:s pappa och hans sambo Ewa.
 
I tisdags hade vi riktigt mysigt, gjorde lunch och packade ner i picknickkorgen(eller ryggsäcken i det här fallet men det låter mycket mysigare med en korg så jag skriver korg.) och gick en promenad till Sundbadet. Solade och badade litegrann(absolut inte jag, vattenkruka som jag är, men grabbarna i alla fall). När Adrian sov lyssnade vi på sommar i P1(världens bästa påhitt om ni frågar mig) med Emma Wiklund, riktigt underhållande med en stor dos ironi. Lyssnade ni inte i tisdags rekommenderar jag att ni lyssnar på en podsändning, bums!
När det mulnade på gick vi hemåt och tog oss en fika!
 
 
- Min lilla gullebulle och hans namn skrivet i bragokex -
 
Igår kom Ida(Mattias bonussyster) hit och hade "onsdagsmys" och sov över, alltid lika roligt när hon är här!
Idag, torsdag, har vi en liten hängig och febrig kille här hemma(inte Mattias) som inte har varit särskilt pigg på nånting, stackarn. Vi hoppas verkligen inte att det håller i sig till det att vi åker till Gotland på söndag!
Han sov 4 timmar(!!) mitt på dagen idag och gick och lade sig halv nio och var helt slut. Gör ont i mammahjärtat när lilleman är sjuk, men som tur är så blir inte Adison dålig så ofta!
 
När putte sov i vagnen passade jag på att fota lite i pappas trädgård, är inte så bra på att fota blommor så jag försöker öva på det så ofta jag kan. Den här gången tycker jag ändå det blev hyffsat bra!
 
Har ni några konkreta tips på hur man blir bättre?
 
 
 
 

- Någon som vet vad dessa blommor heter? -
 

- Pappas tjusiga pioner har äntligen börjat slå ut, synd att de blommar över så fort -
 

Imorgon blir nog en lugn dag också, febern verkar inte stilla sig ikväll! Men vem vet, underverk kan ske!
Förövrigt lite nervös inför morgondagens vägning och mätning, har inte gett 110% den här veckan. Men det visar sig imorgon hur det har gått, annars är det bara nya tag!
 
Kram
/ Emy

Kommentera inlägget här :