Nationaldag vid havet.

publicerat i Kärlek<3;

Så var den stora dagen här, den vi alla väntat på med spänning: Sveriges nationaldag! Eller vänta, jag tänkte nog på någon annan dag för just nationaldagen är faktiskt inte en dag som har några fasta traditioner(inte för oss i alla fall!). Men det är alltid skönt med en ledig dag hela familjen tillsammans.

Just den här lediga dagen gick jag upp tidigt som attan, med lilleman såklart, och bakade nationaldags bakelser! Fick för mig att det kunde vara roligt. Tyvärr insåg jag halvvägs in i baket att det saknades vispgrädde och marsipan till de små bakelsestackarna så det var bara för M att hasta sig iväg till Ica och införskaffa dessa varor! Slutresultatet blev ganska så lyckat, dock lite kladdigt när man bakar ihop med en 1½ åring!



Efter att frukosten hade intagits och ungefär 1000 leksaker hade plockats undan begav vi oss ut mot Raggarö, en av världens finaste ställen. Där trivs jag verkligen(både den stora och lilla mannen i familjen också förstås!)
A tycker nog om Raggarön mest för att farfar finns där(hans absoluta favorit), M för att han är uppväxt där och jag trivs bara för att det är så mysigt och sen är svärfar m. sambo riktigt härliga!



Lilleman fick åka båt och traktor(både riktig och leksaksvarianten), vilket han tyckte var kanonkul! En riktig motorfantast den lille mannen.



På eftermiddagen åkte vi hem till Söderby igen, borta bra men hemma bäst eller vad säger man?
Gjorde väldigt god middag av lövbiff och zuccini + potatishalvor till resten av familjen!



-
Mina killar är världens bästa<3 -


Hoppas ni allihopa haft en lika bra nationaldag som jag, med eller utan bakelse!

Kram på er

/ Emy

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ida:

Hej Emy!

Vilken fin blogg du har :D

Och vilka fina bilder du tar!

Saknar er <3 kram

2:a kommentar, skriven , av ida:

Hej Emy!

Vilken fin blogg du har :D

Och vilka fina bilder du tar!

Saknar er <3 kram

3:e kommentar, skriven , av Emma Winberg:

Vilken liten modell du har! :) Ser ut att vara för mini-dressman!

4:e kommentar, skriven , av Christina Svanberg:

Åh vad du är duktig på att fota! Får man gå kurs?=) Mejla gärna din epost så får du bilderna från Öregrund, jag har [email protected]. Hoppas vi ses snart!

Kommentera inlägget här :